اخبار و رویداد

نمایشگاه کاشی و سرامیک سال 1396

به گزارش مراجع معتبر، علارغم وجود مشکلات عدیده‌ای در صنعت کاشی‌و‌سرامیک جهان در چند سال اخیر، کشور ایران توانسته‌است جایگاه خود را به عنوان یکی از چندین کشور برتر تولید‌کننده و صادرکننده کاشی‌و‌سرامیک به اقصی نقاط جهان حفظ نماید.

در راستای معرفی انواع تولیدات صنعت کاشی‌و‌سرامیک ایران، هرساله چندین نمایشگاه در این حوزه برگزار می‌شود و یکی از آن‌ها نمایشگاه بین‌المللی کاشی، سرامیک و چینی‌آلات‌بهداشتی بوده که اصطلاحا به آن Cerafair نیز می‌گویند.
Cerafair بزرگترین و معروف‌ترین نمایشگاه‌ ایران در حوزه کاشی‌و‌سرامیک می‌باشد که تقریبا اوایل تیرماه هرسال، در شهر تهران برگزار شده و بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب می‌نماید. همان‌طور که پیش‌تر وعده داده بودیم، “بوم‌سرامیک” نیز در نمایشگاه کاشی، سرامیک و چینی‌آلات‌بهداشتی سال 96 از طرح ها و محصولات جدید خود رونمایی کرد.

نمایشگاه بین‌المللی کاشی، سرامیک و چینی‌آلات‌بهداشتی سال 1396 با حضور بیش از 299 شرکت داخلی و خارجی نظیر کشورهای اسپانیا، چین، سوئیس، آلمان، آمریکا، ایتالیا، بلژیک، بلغارستان، سوئد و دیگر کشورهای فعالِ این صنایع، در محیطی به مساحت حدود 30 هزار مترمربع و 12 سالن در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران تشکیل شد.

سالن و غرفه‌های این نمایشگاه، به گروه‌های کالایی:
1. کاشی و سرامیک
2. چینی آلات بهداشتی
3. ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته
4. رنگ و لعاب
5. مواد اولیه
6. پخت سوم و شیرآلات
7. سرویس‌های بهداشتی
تقسیم شدند و در این غرفه ها، صاحبان کارخانجات، تولیدکنندگان، فروشگاه‌داران و سایر افرادی که به روش‌های مختلف در این حوزه فعال می‌باشند؛ به معرفی و ارائه محصولات، خدمات، نشریات و … مرتبط با زمینه فعالیت‌شان می‌پرداختند.

همچنین در روزهای برگزاری این نمایشگاه (جمعه تا دوشنبه) 9 تا 12 تیرماه 1396 ؛ تولید‌کنندگان، صنعت‌گران و سایر فعالین در حوزه کاشی، سرامیک و چینی‌آلات‌بهداشتی از شهرها و کشورهای همسایه در این نمایشگاه شرکت کردند تا علاوه بر آشنایی با همکاران، به تبادل اطلاعات و معرفی محصولات، رونمایی از دستاوردهای جدید خود و همچنین مبادله بپردازند.

طی این 4 روز نمایشگاه، دو همایش تخصصی در حوزه کاشی و سرامیک با حضور اساتید، صاحبان کارخانجات، هیئت‌های اقتصادی و اتاق‌های بازرگانی و سایر فعالان از اقساء نقاط کشورهای خاورمیانه در این صنعت برگزار گردید که طی این جلسات به بررسی انواع بازارهای داخلی و خارجی این صنعت، بازارهای بالقوه و بالفعل صادرات، اهداف و چشم‌اندازهای جدید کشور در جهت افزایش صادرات، بررسی نقاط ضعف و قدرت صنعت کاشی و سرامیک و صنایع وابسته در ایران، روش و تکنیک‌های مفید گسترش تولید و صادرات کاشی و سرامیک، معرفی تکنولوژی دستگاه‌های مدرن برای کارخانجات، هم‌فکری جهت برطرف نمودن مشکلات، فراهم کردن شرایط اشتغال‌زایی، برنامه‌ریزی جهت ارتقا و کیفیت محصولات و … پرداخته شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *